loader
day

Close Encounters of the Third Kind

מפגשים מהסוג השלישי (1977). עוד שיתוף פעולה מבריק בין וויליאמס לשפילברג. אם בסרט "מלתעות" הלייטמוטיב אפיין את הכריש, אז כאן כבר מדובר בכלי נרטיבי שמשפיע באופן עצמאי על התפתחות העלילה. הלייטמוטיב מופיע כבר בתחילת הסרט כאשר כמרים הינדים שרים מנגינה שמגיעה אליהם מהשמיים. בסצינה פה נראית האמא מחזיקה את הילד, מבועתת מהשיגעון העל-טבעי סביבה בעקבות הגעתם של החייזרים. היא מנסה לצלצל למשטרה אבל נתקלת בצליל שבור שהוא - הלייטמוטיב - סימן לכך שהחייזרים השתלטו על עולמה. תוך דקות הם גם חוטפים את הילד שלה. אל דאגה, הסוף טוב :)
בכיתה ראינו קטע בו החלליות נוחתות על כדור הארץ, ונוצר מפגש עם האנושות. שם זה שיא הפיתוח המוזיקלי של הלייטמוטיב. חוץ מהייצוג של האודיו, שפילברג הצמיד ייצוג ויזואלי של אורגן אורות המלווה את הצלילים בצבע אחר כל פעם. התגברות הטמפו של השמעת המוטיב מתארת את הרצון ליצור את הקשר - השיא מגיע כאשר חללית האם נוחתת, ואז מתפתחת "שיחה בצלילים" וככל שהדיאלוג בין ספינת האם לאנשי כדור הארץ מתלהט, הטובה מקבלת תפקיד וירטואוז'י ומסובך לנגינה. מעניין האם אנחנו באמת לבד ביקום...


Tom Divon
לחן:
ג'ון וויליאמס
מלהיבה
מלהיבה
play
Crossover
play
731
plus המוזיקה שלי
0 תגובות